Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Wednesday, March 24, 2010

Exercise Can Help Prevent Weight Gain, But It Won't Be Easy

Pada wanita mengikuti diet biasa, hanya kelebihan berat badan non-mengelakkan kenaikan berat badan dengan sukan ..
Thumbs up Thumbs down thumbs up thumbs turun 60% daripada pengguna menemukan artikel ini bermanfaat. Oleh Katherine Hobson, USNews.com Ada banyak perhatian diberikan kepada apa yang berjaya ketika datang untuk menurunkan berat badan. Tapi itu bukan bahagian yang sukar; sesiapa sahaja boleh diet atau sukan dalam jangka pendek, tetapi menjaga kerugian, mengelakkan berat badan yang berkaitan dengan usia creep, dan menjaga kebiasaan sehat dari waktu ke waktu jauh lebih sukar. Itu sebabnya para penyelidik di belakang sebuah kajian baru, yang diterbitkan pekan ini di Journal of American Medical Association, ingin menyemak kebiasaan orang-orang yang makan apa yang mereka anggap diet yang normal dan "menjalani hidup seperti biasa," kata salah satu pengarang, I-Min Lee, seorang rakan epidemiologi di Brigham and Women's Hospital di Boston dan profesor perubatan di Harvard Medical School. Dan mereka membuat penemuan yang menarik tentang kekuatan latihan. Ketika penyelidik diikuti lebih dari non-diet 34.000 perempuan (rata-rata usia 54,2) selama bertahun-tahun, mereka mendapati bahawa aktiviti fizikal secara teratur dikaitkan dengan memperoleh kurang berat dari masa ke masa-tetapi hanya pada wanita yang tidak kelebihan berat badan atau obesitas. (Itu berarti BMI lebih rendah daripada 25, atau kurang dari 150 pound untuk seorang 5'5 "perempuan.)
Dan orang-orang perempuan harus latihan cukup sedikit: Rata-rata satu jam sehari cukup intens daripada aktiviti seperti cepat berjalan-atau yang setara (jika anda latihan lebih keras, lebih sedikit waktu yang diperlukan) selama satu minggu adalah jumlah kegiatan tercatat untuk wanita dengan berat badan normal yang memperoleh kurang daripada £ 5 selama 13-tahun pengajian. (Hanya 13.3 peratus daripada perempuan mempelajari berpadanan dengan tagihan.) Itu mungkin terdengar seperti kabar buruk bagi orang-orang berat badan normal yang tidak bersenam yang banyak, belum lagi semua orang yang kelebihan berat badan atau obesitas, kata Lee. Tapi itu tidak bermakna bahawa aktiviti fizikal kurang daripada 420 minit seminggu ada gunanya.
Bekerja di sebuah intensitas sedang selama 150 minit seminggu, sebagai mengesyorkan kerajaan, berkaitan dengan risiko yang lebih rendah daripada banyak penyakit kronik, tak peduli berat badan anda. Tapi itu menggarisbawahi bahawa sukan sendiri, tanpa perhatian dibayar kepada kalori, adalah tidak mungkin untuk mengukir diri atau mencegah kelebihan berat badan. (Bahkan orang-orang latihan untuk maraton boleh menambah berat badan; itu jauh lebih mudah untuk makan daripada untuk membakar apa yang anda makan.) Ingat bahawa tidak satu pun daripada para wanita ini sedar diet; pengajian tidak dapat mengatakan apakah latihan ini kepada anda kelebihan berat badan atau obesitas wanita yang aktif berusaha untuk menurunkan berat badan dengan juga mengubah kebiasaan makan mereka. Dan bahawa "makanan biasa" yang digunakan oleh perempuan mungkin berbeza dengan berat badan mereka. Kemungkinan bahawa wanita dengan berat badan normal makan lebih sedikit kalori sebagai masalah rutin, tanpa menganggapnya sebagai diet.
Namun, latihan juga tampaknya menjadi faktor penting dalam mengekalkan berat badan yang sihat, mengikut ini dan kajian lain. Penyelidikan yang diterbitkan pada tahun 2008 mendapati bahawa wanita yang dieted dan kemudiannya mampu untuk menahan 10 peratus daripada berat badan mereka selama dua tahun juga dilakukan lebih daripada mengesyorkan kerajaan, sekitar 275 minit seminggu. Bilangan latihan yang diperlukan untuk mengekalkan berat badan yang sihat boleh dipertanyakan, tetapi prinsip ini konsisten: Dapatkan luar sana dan bergerak.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...