Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Wednesday, March 24, 2010

2 things you need to change to achieve success

1. Mengubah diri menjadi orang yang bersikap baik sepenuhnya. Changing yourself to be a fully-minded.
Kita tak akan dapat mengecapi kejayaan jika kita kekal dengan sikap sekarang ini. We will not be achieving success if we stick with this attitude now. Kita kena ubah kepada sikap yang lebih baik supaya kita dapat mencapai tahap pencapaian yang lebih baik lantas membuat kita muncul lebih cemerlang dari orang-orang di sekeliling kita. We must change to a better attitude so that we can achieve better performance thus making us appear more excellent than those around us. Sikap yang baik, mendorong kita mengambil tindakan yang baik, hasilnya kita beroleh pencapaian yang baik-baik. A good attitude, encouraging us to take action, good results we have achievements that good.
Mulai hari ini, ubah diri kita. Start today, change ourselves. Perbaiki sikap, cara bercakap, cara bergaul, cara kita memandang orang lain dan ubah persepi kita terhadap kehidupan. Improve attitude, how to speak, how to socialize, the way we look at other people and we persepi change of life. Hidup ini tidak kejam sebenarnya, tapi kita yang kejam pada diri sendiri sebab kita tak mengubah perangai kita dan tindakan kita menjadi perangai baik dan tindakan yang baik untuk kita mendapat hasil yang baik. Life is not actually cruel, but we are cruel in themselves because we do not change our behavior and our actions become good behavior and actions that we get better for good results.
Sama-samalah kita ingat mengingati. Let us remember to remember. Ubah diri menjadi seseorang yang baik, supaya kita dapat mencapai kejayaan, seperti yang kita idamkan. Change yourself into someone who is good, so that we can achieve success, as we aspire. Baik kepada orang lain, baik kepada diri sendiri. Good to others, both to yourself.
2. 2. Berbakti kepada orang lain. To serve others.
Sebuah perniagaan, sama ada yang menjual barangan ataupun yang menawarkan perkhidmatan, jika dikaji sebenarnya merupakan bakti kepada masyarakat. A business, whether selling goods or offering services, if the review is actually a civic service. Untuk sesebuah perniagaan tu muncul jadi perniagaan berjaya, kena terlebih dahulu menaburkan bakti, memberi produk berkualiti serta perkhidmatan yang memuaskan hati. Tu appears to be a business successful business, be first scatter BaKTI, providing quality products and service satisfaction.
Selepas tu barulah ramai orang akan membeli produk yang ditawarkannya, menggunakan perkhidmatan yang diberikan olehnya. Thereafter then many people will purchase products offered, using the services provided by him. Sama juga dengan diri kita. The same with ourselves. Untuk kita berjaya dalam pelajaran, kekeluargaan, kerjaya, perniagaan dan kewangan, kita kena berbakti dulu kepada orang lain. To our success in education, family, career, business and finance, first we have to devote to others. Dalam proses berusaha mencapai kejayaan, kita tak akan dapat menolak dari tidak melibatkan orang lain dalam hidup kita. In the process of trying to achieve success, we will not be rejected from not involve other people in our lives.
Kita memerlukan orang lain untuk kita menimba ilmu daripada mereka kemudian kita akan perlukan seseorang yang lain untuk kita curahkan ilmu yang kita ada supaya kita dapat menimba lebih banyak ilmu, dua kali ganda banyaknya dari jumlah sebelum tu. We need others for our gain knowledge from them then we will need someone else to devote our knowledge that we have that we can gain more knowledge, twice the number from the total before tu.
Tadi kita kena ubah diri menjadi diri kita yang baru, dengan sikap baru, mindset baru, akhlak baru yang lebih baik. Just now we have to change themselves into new ourselves, with a new attitude, new mindset, new character better. Sekarang, kita kena menabur bakti dengann bersikap baik. Now, we have to sow BaKTI dengann be good. Apa yang kita berikan pada orang lain, kita akan dapat balik satu hari nanti dengan jumlah 'double '. What we give to others, we will be back one day with the number of 'double'.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...