Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Friday, April 8, 2011

munsyiiii .. kau memang meletop !!!!!!!!!!

aku penat nie.. t aku tulis ea.. ;)) ~oke, madah berbicara, sesekali kita perlu lah mulakan dengan basmalah kan..

hari ini , saya bersama kawan-kawan yang lain seperti azimah, yusop, zaki, fazilah, hanim, fatimah, jamilah, salwa, basya dan amri telah mengambil ujian MUNsyI di SMV Seri Iskandar.. terkejut sangat bila kami dapat tempat sama.. dan paling gembira kerana dapat berjumpa semul dengan mereka. rasa nak melompat tinggi-tinggi jer.. tapi maloo kot nak melompat kat situ.. hehehe =))

soalan dia taklah sush, tapi aku tidak harap sangat .. aku bukan lah pandai seperti kawan2 yang lain.... oke, di bawah ini saya ada ceritakan serba sedikit tentang munsyi ini ea.. hehehe..

oke, mungkin ramai orang tanya,  apa itu MUNsyI.? 
Sebenarnya , munsyi itu singkatan bagi Malaysia University Selection Invetory.. Dia hany dijalankan diadakan oleh pihak USM sahaja oke. lLagipun mohon pun kena pergi lman usm kan. dia bukan under upu oke.

Kenapa perlu ada ujian itu ?
Tujuannya adalah ingin memastikkan kos yang dipilih sesuai dengan minat mereka, yelaa, kekadang kos dan minat kita tak sama kan. mungkin korang hanya ingin memenuhi syarat2 yg ditawarkan sahaja padahal kos tue tak lah korang minat sangat.itu sebab penting diadakan ujian ini. dia hanya pilih yang betul minat. nama lagi University APEX kan..

Apa soalan-soalan MUNsyI ?
Ianya terbahagi kepada empat aspek itu minat, pekerjaan, nilai kendiri dan kecerdasan emosi. mudah jer kan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...