Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Tuesday, December 9, 2008

aku di kedah...

AKTIVITY AKU DALAM KETA ON THE WAY KE KEDAH...HEHE;)




along my experience im never go to kedah..tepat kul8.oo,aku sudah bangun pagi..adus!!bgun lewt gie..but nevermind ma clothes da siap..ceeh!!semangat toi..beserler...aku...sentiasa spirit...TEPAT PKUL 10AM,AKU bertolak ke kedah..dalam persimpangan madad call me..almak!!jiran lamer da datang..xdapat aku jumpe..macam maner arr mka kawan baby aku skang..hmm makin gentle + handsome kot..hehe..hmm da gak tersalah jalan kerna mamum nk guna jalan lama..selepas dua jam bru arr sampai highway changkat jering n trus ke george town..on da way singgah jap kat r&r gng.semanggol.mengisi perut jap..smbung lekk perjalanan 50mint later..PERJALANAN SUNGGU MEMBOSANKAN..(tido+dgar radio+termenung+tgok luar+sembang)..tue jew arr tugas dalam keta sebelum tiba di highway AS...sblum sampai di Highway Alor Setar,keadaan sangat sesak..floods wic car..geram pun ader dgan segelintir sikap manusia..memotong,xekut line..klo aper terjdi kan susah...sepatutnya warga penang ngan keda kedah harus ader sikap tolak ansur...brulah tidak akan menimbulan any probs later..Sampai di highway AS,kendaan tidak banjir..Apabila aku terlihat signboard negeri kedah,kurasa sangat seronok..kulihat pemandgan kiri n kanan disuburi sawah yang terbentang luas sedang subur menghijau..nk jew kurakam.. In the same time aku teringat akan kenangan ku ketika berada di rumah nenek Farah yang sekitarnya dipenuhi dengan sawah..teringat yang pertAama kali aku pegang padi..kan sonok kalo aku dapat merasai lagi..walaupun sepanjag perjalanan ku ke jitra agk sedikit kebosanan but terubat ble tgok2 pemandangan sawah,pakcik baru pulang dari sawah..xder arr syik lihat pokok batu jew n industri2 berat ketika di penang.sakit mata n hati ble lihatnya..PENCEMARAN BERLAKU DISANA-SINI...altough aku tetap terlelap..ble buka mata kusedar aku sudah smpai di hentian sg.muda..pastue baru arr smpai ke jitra..ble terlihat signboard sg.petani terinagt suady yang tinggal kat situ..but takkan arr aku nk call dyer..dye kan boys..selepas 30mint baru arr kusmapai di Bandar Darul Aman..pastue mamum turn right...Da sampai aku ke Taman Siswa..Kulihat jam di tangan ku menunjukkan pukul 4.00ptg..Hampir 8jam arr perjalanku ke Taman Siswa UUM,Jitra,Kedah..Belakang rumahku didiami pelatih TUDM..nmpknyer stkat nh cterku tntang perjalan ke Kedah..t aku citew gie..papai.;)

1 comment:

Unknown said...

terima kasih berurusan dengan saya.orang kome....sekarang dah lama di KL.gitulah adanya.....seronok membaca catatan perjalanan....saya pun lama tak balik kedah....memang secara praktikalnya saya tidak suka memandu ( .....penat ).....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...