Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Friday, March 4, 2011

:.Lose weight, stay active: .:

tadi say telah membaca satu artikel ini. ia mngisah kan bagaimana cara untuk seseorang itu jadi kurus.. woww!! bila aku nampak, terus laju jer aku kelik ke laman web tersebut.. nak la tahu juga cmne nak kurus kan.. sejak cuti sekolah ini, aku lihat berat badan makin meningkat.. oh takut3!!!

ok, kat sini ak nak share dengan korang some tips apa yang telah aku baca tadi..

1) WAJIB SARAPAN PAGI..

2) KURANG MAKANAN SNEK @ JUNK FOOD

3) MINUM AIR SEBELUM MAKAN..

4) KALAU RAJIN, KUMUR MULUT KORANG DENGAN AIR KOPI SEBELUM MAKAN

5) MAKAN DALAM KUANTITI SEDIKIT WALAUPUN KERAP..

6) BANYAK MAKAN BUAH-BUAHAN & SAYUR-SAYURAN

7) KURANG MAKANAN YANG MASIN

8) BIASAKAN BERSENAM.. TAK KIRA LA SEPERTI NAIK TANGGA KE..

okey la korng , setakat ini sahaja yang aku ingat.. nanti kalau ada sambutan, aku kan sambung pada entry seterusnya ...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...