Klik Sekali Jer !

check in sini dulu

Friday, November 5, 2010

{ belajarlah erti bersyukur }

first of all, sebelum memulakann wadah yang lebih panjang berjelas-jela, i mahu mengucapkan selamat menyambut HARI DEEPAVALI kepada semua kaum India khususnya dan rakyat Malysia amnya..n lagi satu, kepada penduduk di negri Kedah dan Perlis, harap anda semua bersabar akan musibah yang menimpa..jgan lpe jaga kebersihan diri dan kesihatan.setiap musibah ynag dtng pastinya ada hikmahnya...

hari ini saya telah berfikir satu perkara iaitu bab study..selama ini aku selalu stdy dgn usop dgn zaki, tetapi kenapa aku teringin juga nk stdy dgn X-bff aku..bukankah selama nie aku ada stdy group juga..so kenapa ak mahu yang lain??..adakah aku xbersyukur ke?? aku baru tersedar selama ini aku ada juga kawan stdy ...yes, i should be thankful to allah..mereka juga rjin stdy..mereka juga bnyak bantu aku ketika aku mngadapi pelbagai masalh....ianya sama juga seperti kawan rapat jga laa kan.nab, kamu jngan tamak..belajar lah erti bersyukur...KAMU SUDH ADA STDY GROUP LAA TAPI KAMU JUST XSEDR AKN SEMUA ITU,KAN!!!

tapi dlam kalangan mereka, ada yang xtahu bahawa aku sudh tidak rapat lagi dengan x-bff aku iaitu zaki..dia masih mengatakn mereka itu ialah GENG aku..sebenarnya, tidak lagi ..KAMI HANYA KAWAN BIASA SHAJA ..sorry xmhu bagitahu kau..cukuplah hnya usop+am shaja yang tahu tentang ini..ak xmahu gembar-gemburkan ap yang sudh terjadi..biarlah ianya menjadi lipatan sejrah dalam hidup aku khususnya..sebenrnya, terus terang aku katakan disini ak mahu seperti dahulu..kenapa lah sukar sgt aku nk rapat seperti dahulu..dulu aku rapat sngt dengan mereka tetapi aku xpernah hargai semua itu.kenapa sekrang aku tidak seperti itu lagi ea..????KENAPA??? aku tahu harapan aku mahu seperti itu amat tipis sekali..by the way, they’d promised themselves taht they just want only be 4 together... always 4 person only!!!! so i must be hormti permintaan diorang kan..xkan laa aku nk merayu-ryu kot kn...!!

walaupun pada awalnya sukar untuk aku terima,memang amat berat untuk aku memikul ptah lagi bert lagi mata yang memandang... tetapi akhirnya dan kini aku dpaat terima..aku dah boleh anggap mereka jadi seperti kawan biasa sudah.time stdy, ak lansung xmahu ganggu mereka..time mereka nk stdy, stdy laa.. aku stdy sendiri laa...buat hal aku..time hal lain, boleh lah aku mnyampuk kan..hehehe..kat sekolh tadi, memng la ada aku dengar nisah nk ajak aku stdy sama-sama, tetapi syikin jwb kan kita dh janji...ape-ape, empat-empat jer..tidak kisah apatah lagi sedih atau marah.bagi aku, tengok korang berempat pun dah buat aku senang..entah laa susah nk dihuraikan how want to say here..mana tahu mungkin akan datng kita akn rapat kan,..ketentuan tuhan, mana kita tahu, kan?? (w’pun aku tahu harapan seperti itu might be ada or tidak??) anyway, aku still anggp kowang sbgai BESTFRENSS FOREVER aku...

setiap hari dan ketika kami ada membincang akan hal ini...iaitu impian kami ...U maner kami nk pilih..kos aper.. zaki xsudh2 sebut U London..manakala si usop xsudh2 sebut nk stdy d kolej komuniti a.k.a K.K. and me??? surely i will choose UUM as my chosen.. i want going stdy there...i always pray may we’ll stdy at ours favourite university next year..anywhere, we must doing well for our STPM nie dulu laa...YA ALLH, KAMI MHU STDY DI UNIVERSITY TAHUN DEPAN... CAPAIKAN IMPIAN SERTA CITA-CITA KAMI..AMEEN... ;))

satu perkara yang lagi hangat iaitu tentang kapel-ing nie laa..ak xboleh la nk kata samada suka or tidak tentang kapel-kapel nie..just suka-suka jer..oke,kat sini, ak nk ceritakan tentang some1 nie..kwan aku jug aa..nmenyer, ‘Z’, dia pernaH minta nk kapel dgn sorng ni ,nmenyer ‘Y’ tapi ‘Y’ tue tolk koz anggap ‘Z’ sbgai kwan biasa jer..xsure laa ‘z’ nie masih ingat lagi or tidak.koz bila ‘Y’ bagithu dia lnsung xegat.then kwan baik kepada si ‘Z’ itu ada ‘Y’ nie ada minta pendapat tntang kapel-n turt bgthu bhwa si ‘Z’ ada minta dia kapel..tpi dia tolak.’Y’ bagilah bbrpa pendapat tntang dunia kapel-ing nie..moral value nya, jangan kapel lagi..selagi stpm kita xabes lagiee..thenjust do what u like to do oke!

ok laa tangaku sudah penat mencoret-coret disini.sebelum itu , tadi ake Berjaya menyiapkan latikah “MORFOLOGI & FONOLGI..i begitu gembira kerana i hampir-hampir berjaya menguasai tajuk fonologi tue..ok, sper rasa dirinya tak fhm tentang fonologi, jumpa saya jer,,insyallah i’ll help u guys oke!!!!!! oke, sekrg nie i nk smbung tugasan kedua iaitu re-copy esei sejarah kertas dua yang tak siap-siap lagi dari tadi..esh333...!!!

NAK BERJAYA , PERLU KORBNKAN MS TIDUR MU, NABILA..BNYAKKAN STDY EA..INGAT, EXAM TINGGAL 2 MINGGU LAGIEE JERR....!!!! ~~~~~

********************************************************************************

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...